Opaska uciskowa na kolano

Kilka tygodni temu miałem delikatny uraz kolana spowodowany jego nadwyrężeniem w czasie długiej jazdy rowerem.
próbowałem kilku metod tego kolana między innymi: maści, masaże itp. ale nie przyniosły one takiego rezultatu jakiego bym oczekiwał.
Ulgę przyniosło mi dopiero połączenie dwóch metod czyli maść i opaska uciskowa na kolano, którą kupiłem sobie za kwotę ok 4 zł. Spowodowała ona iż kolano było dociążone i nie bolało dzięki czemu mogło się zregenerować.
Zakładałem ją głównie w dzień kiedy kolano jest wystawione na obciążenie w podczas chodzenia lub uprawiania sportu chociaż noszenie jej czasami było nie wygodne to patrzeć jaką ulgę przyniosła można było tą niedogodność wytrzymać. Czytaj dalej Opaska uciskowa na kolano

Fizjoterapia a ciśnienie krwi.

W przypadku osób mających problemy ze zbyt niskim ciśnieniem krwi, bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia fizjoterapia. Można tu korzystać z takich zabiegów, jak masaż, leczenie ciepłym oraz zimnem, bardzo popularne jest również leczenie światłem oraz zabiegi polegające na wykorzystaniu wody. Celem zabiegów mających poprawić ciśnienie krwi jest pobudzenie naczyń krwionośnych. Tu najlepiej sprawdzają się masaże oraz wodolecznictwo.
Zimna woda oraz zabiegi związane z jej wykorzystaniem są jednym z najskuteczniejszych sposobów na pobudzenie niskiego ciśnienia krwi. Całkowicie odmienne efekty przynosi już zastosowanie do zabiegów wody ciepłej. O ile zatem zimna kąpiel może pobudzić ciśnienie, to ciepła może je znacznie obniżyć. Czytaj dalej Fizjoterapia a ciśnienie krwi.

Ćwiczenia, które pomogą nam się przygotować na wyjazd na narty lub deskę

Aby wyjechać w góry na narty lub deskę musimy mieć też odpowiednią siłę w mięśniach. Nie wystarczy nam tylko ogólnie wyrobiona kondycja, ale również silne i mocne mięśnie które możemy uzyskać poprzez wykonywanie odpowiednich ćwiczeń.

Oto one:

1). Wykroki z hantlami – należy stanąć w rozkroku na szerokość swoich barków, trzymając jednocześnie hantle w dłoniach. Następnie robimy krok w przód z jednoczesnym zgięciem kolana pod kątem 90 stopni tak, aby udo było ułożone równolegle do podłoża. Potem należy wrócić do pozycji wyjściowej, aby kolejna partię robić druga nogą. Należy robić 4 serie po 13-17 powtórzeń. Czytaj dalej Ćwiczenia, które pomogą nam się przygotować na wyjazd na narty lub deskę

Jak wyleczyć ból kolan zmieniając swoją dietę?

Od dłuższego czasu męczy cię ból kolan? Wystarczy… zmiana diety. Z przeprowadzonych badań wynika, że nawet najmniejsza zmiana w swojej diecie może poprawić stan twoich kolan w szybki sposób.
Co należy zrobić? Przede wszystkim polubić ryby! Kwasy omega 3, zawarte w rybach łagodzą stan zapalny stawów. Wiele badań potwierdza, że jedzenie większej ilości ryb może wpłynąć dobrze na twoje stawy.
Pomoże też picie soku pomarańczowego. Jest on świetnym źródłem witaminy C i składników odżywczych, które mogą zabezpieczyć przed chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych.
Badania wykazały, że przydatny może być również szpinak. Czytaj dalej Jak wyleczyć ból kolan zmieniając swoją dietę?

Stawy – jak o nie dbać ?

Wraz z upływem lat stan chrząstki stawowej stopniowo pogarsza się. W wyniku niedokrwienia, niedotlenienia, a co za tym idzie nieprawidłowego zaopatrywania w składniki budulcowe pogarsza się produkcja mazi stawowej. Pojawiają się stany zapalne i dochodzi do choroby zwyrodnieniowej stawów.

Do uszkodzenia chrząstki stawowej może dojść w wyniku urazów, uprawiania sportu bez wcześniejszego przygotowania, źle wyleczonych kontuzji, chorób metabolicznych czy otyłości. Nadwaga powoduje przeciążenia stawów kolanowych, a to z kolei może doprowadzić do powstania mechanicznych uszkodzeń w chrząstce stawowej. Stawom nie służy również siedzący tryb życia. Czytaj dalej Stawy – jak o nie dbać ?